Loading...

The Role of Providing Structure in a Family Medicine Curriculum for Undergraduate Medical Education

DOI: 10.53180/zfa.2022.0396-0401

PDF

, , , ,

Schlüsselwörter: Allgemeinmedizin Medizinstudium Studentischer Lernansatz Theorie der kognitiven Belastung beim Lernen

Zentrum Allgemeinmedizin Homburg, Universität des Saarlandes

Peer reviewed article eingereicht: 23.03.2022; akzeptiert: 05.07.2022

DOI 10.53180/zfa.2022.0396-0401

Background

Family medicine (FM) education is a good example for the importance of continuously independent lifelong learning and knowledge expansion. In higher education, it is known that introducing self-directed learning can promote lifelong learning [1]. Self-directed learning expects students to organize their learning...


(Stand: 31.10.2022)

Als Abonnent können Sie die vollständigen Artikel gezielt über das Inhaltsverzeichnis der jeweiligen Ausgabe aufrufen. Jeder Artikel lässt sich dann komplett auf der Webseite anzeigen oder als PDF herunterladen.